“Nie ma dnia, w którym nie robilibyśmy czegoś związanego z materiałami samoprzylepnymi” – tak zwykle wypowiadają się średniej i dużej wielkości właściciele drukarni. W chwili gdy pojawiły się materiały samoprzylepne druk, wiele się zmieniło. Obecnie mamy całą linię takich produktów, a zamówienia pojawiają się jedno za drugim.

Można wyróżnić wiele rodzajów materiałów samoprzylepnych, takich jak: karteczki, naklejki, zakładki indeksujące, etykiety i inne. Do bardzo często stosowanych rozwiązań w drukarniach należą te ostatnie – samoprzylepne etykiety papierowe. Czym się charakteryzują?

Samoprzylepne etykiety papierowe – na co zwrócić uwagę?

Jeżeli szukasz odpowiednich dla Twoich potrzeb etykiet, weź pod uwagę kilka istotnych aspektów. Zastanów się czy papierowe etykiety są odpowiednie dla Twojej firmy. Przykładowo, bardzo dobrze sprawdzają się one w takich branżach jak: spożywcza, kosmetyczna, winiarska czy chemia przemysłowa. Niekoniecznie będą dobre w działalnościach, w których na przykład produkty są narażone na działanie zewnętrznych czynników atmosferycznych (np. wilgoć lub wysokie temperatury). Papierowe etykiety nie nadają się też do powierzchni nieregularnych ze względu na bardzo małą elastyczność papieru.

Można otrzymać praktycznie dowolny kształt, rozmiar i kolor samoprzylepnych etykiet papierowych. Zastanów się jak dobrze wykorzystać tę różnorodność i dopasuj ją możliwie maksymalnie do Twojej marki. Jeżeli potrzebujesz etykiet reklamowych na szybę lokalu komercyjnego, wykorzystasz inny ich rodzaj, niż w przypadku etykiet informacyjnych na paczkę pocztową.

Jeśli chodzi o papierowe materiały samoprzylepne cena jest bardzo atrakcyjna. Etykiety foliowe są bardziej wytrzymałe i rozciągliwe, ale trzeba za nie więcej zapłacić. Jakie rodzaje papierowych etykiet samoprzylepnych wyróżniamy?

Rodzaje etykiet samoprzylepnych

  • etykiety biurowe (znakowanie szafek, drzwi, pomieszczeń, korytarzy)
  • etykiety domowe (znakowanie słoików, przypraw, przetworów, pokoi)
  • etykiety brandingowe
  • etykiety adresowe i logistyczne
  • etykiety informacyjne i ostrzegawcze
  • etykiety ozdobne
  • etykiety reklamowe
  • wiele innych

Papierowe etykiety samoprzylepne najczęściej stosuje się w celu znakowania opakowań jednostkowych i zbiorczych różnych produktów. Wykorzystuje się je również w transporcie – umożliwiają szybką i łatwą kontrolę nad dużymi ilościami dystrybuowanego i magazynowanego towaru. Bardzo często używa się etykiet w celach informacyjnych, na przykład szczegółowy opis na produktach zawierający skład, sposób użycia itd.